A L’ikigai treballem en tot allò que, en alguna mesura, ajuda l’infant i el jove a aprendre millor, a sentir-se millor i, en definitiva, a viure millor.
Sota una concepció eminentment humanista i de caire sistèmic, que beu de teories com la de sistemes, la de la comunicació, la de la complexitat, la quàntica o la socioconstructivista, entenem que l’ensenyament-aprenentatge és quelcom continu, que va molt més enllà del món acadèmic, i que contribueix en gran mesura a potenciar el desenvolupament integral de l’individu.
Treballem (i acompanyem) a través del joc i d’activitats principalment lúdiques i manipulatives que estan centrades en els propis infants i joves, però tenint en compte les famílies i els docents, perquè tots són agents importantíssims de canvi.
- Trastorns específics de l’aprenentatge:
· Percepció, atenció, concentració, memòria.
· Comprensió, raonament lògic i resolució de problemes.
· Llenguatge oral.
· Lectura i escriptura.
· Motricitat.
· Conducta.
· Motivació i emoció.
- Retard maduratiu.
- Trastorns generalitzats del desenvolupament.
- Trastorns adaptatius.
- Trastorns de conducta.
- Trastorns del vincle afectiu i dificultats relacionals i comunicatives.
- Trastorns d'ansietat i pors.
- Trastorns de l'estat d'ànim, inseguretats i baixa autoestima.
- Assessorament i orientació psicopedagògic a pares i docents.
- Suport a pares d'infants amb dificultats o amb necessitats educatives especials.