L'IKIGAI

Perquè viure és molt més que existir

L'IKIGAI

“No et preocupis perquè els teus fills no t’escolten;
et miren tot el dia."

(M. Teresa de Calcuta)

L'IKIGAI

“Qui mai ha comès un error, mai ha intentat res de nou."
(Einstein)

L'IKIGAI

"Sense passió, res de gran no pot portar-se a terme."
(Hegel)

L'IKIGAI

“Cal pensar bé per sentir-se bé."
(Salmurri)

L'IKIGAI

“El que és important és estar enamorat d’alguna cosa."
(Bradbury)

Qui som?


 

La Mar Casas. Figuerenca. Nascuda l’any 1980. Anima mater de L'ikigai. Psicòloga especialitzada en educació i dificultats d’aprenentatge (col. núm. 12.873). També periodista (col. núm. 13.273). S’autodefineix com una tastaolletes addicta a la vida.

Llicenciada en Psicologia l’any 2002 per la Universitat de Girona, està especialitzada en educació i dificultats de l’aprenentatge. És Màster en Intervenció en Dificultats de l’Aprenentatge i Postgrau en Relació Terapèutica i Tècniques de Detecció i Tractament en Casos de Maltractaments i/o Abusos Sexuals. També ha realitzat tots els cursos del Doctorat Interuniversitari en Psicologia de l’Educació i més d’una trentena de cursos específics relacionats amb l’àmbit de la psicologia.

Professionalment parlant, ha col·laborat amb l’Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògic de l’Alt Empordà i ha treballat a diversos centres psicopedagògics privats. Des del 2006, atén infants, famílies i docents en una consulta pròpia oferint un servei d’assessorament, orientació i intervenció psicològica i psicopedagògica.

Llicenciada també en Periodisme l’any 2012 per la Universitat de Vic, és Premi Extraordinari de carrera. Màster en Comunicació i Estudis Culturals, actualment està elaborant la seva tesi doctoral centrada en la periodista dels anys 30 Irene Polo, sobre la qual ha escrit articles acadèmics i ha realitzat ponències en diversos congressos nacionals i internacionals.

La faceta periodística l’està desenvolupant des de l’any 1999 tot col·laborant en diverses publicacions catalanes, tant diaris com revistes, de paper i en format digital, i actualment col·labora a Ràdio Vilafant i dirigeix la revista D’estil, de la qual n’és fundadora.

També és sòcia cofundadora d’Oh! Comunicació, des d’on exerceix com a productora de continguts en pro d’una comunicació conscient, i, juntament amb un equip de professionals especialitzats en la matèria, organitza esdeveniments diversos.

És tutora externa de pràctiques acadèmiques de la Universitat Oberta de Catalunya i de la Universitat de Girona i ha participat en diverses taules rodones sobre emprenedoria en femení.

Per saber-ne més: www.marcasas.com

 


 

L’Ariadna Raurell. Vigatana de naixement i figuerenca d’adopció. Nascuda l’any 1992. Psicòloga especialitzada en educació (col· núm. 23.895). Transparent com l’aigua i una formidable gestora d’emocions. És la més jove de nosaltres, però compensa una experiència menys dilatada amb un talent innat, un instint excepcional per a la mainada i una inacabable quantitat d’eines per treballar alhora la psicologia, l’educació i el benestar de l’infant. És L’ikigai al 100%!

Graduada en Psicologia per la Universitat de Vic el 2014, va especialitzar la seva formació en Educació amb un itinerari específic durant la carrera. És Màster en Orientació Psicoeducativa al Professorat i ha realitzat la formació en Pedagogia Sistèmica a l’Institut Gestalt de Barcelona. És una de les impulsores de Nens en Moviment Osona (on es conjugaven l’alimentació i la psicologia per treballar el benestar infantil i combatre’n l’obesitat), ha col·laborat en diverses escoles i instituts i ha format part, durant dos anys, del Projecte Enxaneta, del Consell Comarcal d’Osona i la Universitat de Vic, dedicat a reforçar l’autoestima i millorar el rendiment escolar d’infants i de famílies en risc d’exclusió social a través del joc i l’estudi a parts iguals.

 


 

La Shaila Ritter. Rosinca. Nascuda l’any 1989. Psicòloga especialitzada en dificultats d’aprenentatge i recursos humans (col. núm. 20.554). S’autodefineix com una persona positiva, amb esperit “wanderlust”.

Llicenciada en Psicologia l’any 2012 per la Universitat de Girona, està especialitzada en educació i dificultats d’aprenentatge. Està també acreditada pel COPC (Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya) per exercir com a psicòloga forense en l’àmbit civil, laboral i penal. És Màster en Treball, Relacions Laborals i Recursos Humans i ha realitzat diferents cursos específics relacionats amb l’àmbit de la psicologia.

Professionalment parlant, ha treballat com a psicòloga, durant més de quatre anys, en una empresa de serveis de RRHH, encarregant-se de la selecció de perfils professionals per a diferents empreses de la província de Girona, des d’on també s’ha especialitzat en la realització de proves psicotècniques relacionades amb l’àmbit dels RRHH, en assessorament professional i laboral i en formació. Des del 2018, treballa al departament de RRHH d’una empresa del sector químic de la comarca de l’Alt Empordà tot encarregant-se de la selecció del personal, de la seva formació i del desenvolupament de la seva plantilla.

Apassionada també pel món de l’aprenentatge, a la Shaila li encanta desenvolupar la seva tasca professional tant amb petits com amb adults, i, des del mes de setembre de 2018, forma part de l’equip de L’ikigai.


 

La Mª Irene García (Mai). Santmiquelenca. Nascuda a Figueres l’any 1992. Pedagoga i Psicopedagoga (col. núm. 2.154). Es defineix com una persona constant a la qual li agrada aprendre i, especialment, ajudar les persones.

Graduada en Pedagogia per la Universitat de Girona l’any 2017, és Màster en Psicopedagogia Especialitzada en Orientació Psicopedagògica en Educació Secundària per la Universitat de Barcelona i ha realitzat cursos específics relacionats amb dificultats d’aprenentatge.

És regidora de Joventut i Esports de Sant Miquel de Fluvià, i està molt vinculada al seu centre cívic. La seva experiència laboral s’expandeix en diferents projectes i institucions relacionats amb joves en exclusió social, com el projecte Okup’Alt, de l’Àrea de Joventut del Consell Comarcal de l’Alt Empordà. També ha treballat d’educadora ocupacional amb adults amb diversitat funcional a la Fundació Altem, de dinamitzadora juvenil al municipi de Vilajuïga i impartint cursos de formació ocupacional a adults en situació d’atur al Centre d’Innovació i Formació Ocupacional de Salt.

Té moltes ganes d’aprendre i està decidida i compromesa amb poder aportar el seu granet de sorra a L’ikigai.


 

La Cristina Sebastián. De Sant Celoni (Barcelona), però figuerenca “adoptiva”. Nascuda l’any 1966. Membre núm. 3499 de la Federació Espanyola de Teràpies Naturals Alternatives i No Convencionals (COFENAT) des de l’any 2006. S’autodefineix com a “constructora de Camins de Vida”, creant noves realitats aquí i ara i obrint noves rutes de gestió en la totalitat de les interrelacions humanes. 

Diplomada en Autoestima i Educació Emocional l’any 2002 i Diplomada del Màster Internacional en Coaching & PNL a l’any 2010, va iniciar el seu exercici a Figueres, a l’espai Fluïm, del qual en va ser fundadora. Al llarg de diversos anys d’acompanyaments, tant individuals com de parelles, va sentir la necessitat d’ampliar els seus coneixements per poder obrir pas a l’assistència d’infants i les seves famílies, especialitzant-se en infants i adolescents. En aquestes formacions, ha pogut anar rebent, integrant i desenvolupant un ampli recull de tècniques evolutives i de resolució, com ara, Constel·lacions Familiars, Teràpia Sistèmica, Gestalt i Anàlisi Transaccional i Coaching & PNL.

Professionalment parlant, ha realitzat teràpies individuals, familiars i tallers terapèutics de grup, i ha col·laborat amb l’Ajuntament de Figueres impartint Coching de Lideratge i amb l’escola d’Infermeria de Girona impartint PNL per a l’atenció, acompanyament i suport de malats en fase avançada i els seus familiars.

També ha estat creadora del projecte d’Educació Emocional Infantil Sol Solet, impartit a l’equip docent de l’escola Gonçal Comellas, d’Avinyonet de Puigventós, que ofereix un ampli ventall de dinàmiques i eines especialment dissenyades per a infants i adaptades a diferents edats. 

Mestre en Reiki, va rebre el nivell I a l’any 2008 i va finalitzar el seu aprenentatge en aquest camí de sanció l’any 2016, assolint la Mestria. Actualment ofereix sessions i teràpies individuals, així com iniciacions i formacions per a infants i adults tot obrint pas al coneixement d’aquestes ensenyances a tothom qui desitgi endinsar-se en el meravellós procés evolutiu personal i d’acompanyament a altres persones.

A més, és Laughter Ioga Leader. Diplomada en Hasya Ioga (o Ioga del Riure) l’any 2017, defineix aquesta disciplina com “l’antítesi del ioga tal com el coneixem, ja que, mitjançant la respiració iòguica i diverses dinàmiques de joc, es desperta el riure autèntic i genuí entrant i gaudint del propi espai intern infantil”. Així doncs, imparteix tallers grupals de ioga del riure a diversos espais i classes setmanals al Centre Cívic Bon Pastor i al Centre Cívic Creu de la Mà, de Figueres.

Degut a que la connexió amb els Éssers de Llum ha estat present all llarg de la seva vida des de la seva infantesa, va decidir també formar-se en Canalització l’any 2017, i actualment ofereix sessions individuals de sanació amb els Éssers de Llum i imparteix formacions per a tothom qui desitgi obrir-se a recordar o a tornar a aprendre a canalitzar tot enriquint i reestablint la connexió amb el propi propòsit d’ànima en aquesta Vida.

Des del 2018 exerceix com a canalitzadora i creadora de l’Irdin Ioga (o Ioga del Llenguatge de Llum), on, exercitant el cos, es connecta amb el moviment i la respiració, alliberant pensaments, sentiments i emocions i posant la consciencia en cada assana. En tractar-se d’un tipus de ioga canalitzat, realitza les classes en funció de les necessitats energètiques del grup en el moment present. També n’ha impartit de forma setmanal al Centre Cívic Bon Pastor de Figueres.

 

La Laura Lagrifa. Figuerenca. Nascuda l’any 1989. Psicòloga especialitzada en drogodependències i alteracions greus de la conducta (col. núm. 21.783). S’autodefineix com una persona propera, transparent i resolutiva. Comparteix amb els més petits la curiositat i les ganes d’explorar l’entorn i créixer.

Llicenciada en Psicologia per la Universitat de Girona l’any 2012, ha realitzat diferents cursos específics relacionats amb l’àmbit de l’educació (dificultats d’aprenentatge i alteracions greus de la conducta) i la psicologia.

Professionalment parlant, inicia la seva experiència laboral l’any 2014 acompanyant infants i les seves famílies, joves i adults en l’àmbit privat. És aquí on descobreix la importància d’oferir a les persones un espai íntim basat en la comprensió, l’empatia i l’acompanyament emocional necessari per fer front a les adversitats i, a través de la cooperació mútua, aconseguir millorar el benestar personal. Des del 2015, treballa com a psicòloga en una entitat del sector social a Girona, atenent i oferint tractament psicològic a persones en situació de vulnerabilitat i risc d’exclusió social, derivada de les addiccions i la salut mental.

És aquí on també s’ha especialitzat en la conducció d’espais terapèutics grupals i el treball amb les famílies.

És tutora externa de pràctiques acadèmiques de la Universitat de Girona i participa en diverses taules tècniques i grups de treball de l’àmbit de la salut i del sector social.

 


 

La Dari Muñoz. Figuerenca. Nascuda l’any 1979. Mare pikleriana i educadora infantil especialitzada en la motricitat lliure de l’infant, les atencions individualitzades durant els moments dels àpats, el canvi de bolquer, el son i el descans, els moments de socialització, l’acompanyament a l’hora de marcar els límits i el disseny d’espais i microespais de joc.

Formada a l’Institut Pikler de Budapest en nivell 1 i 2, ha estat membre del grup d’investigació Lóczy, de l’Associació de Mestres Rosa Sensat. Al 2002, comença a treballar com a educadora infantil a diferents llars d’infants municipals de Figueres. Des de 2012, fa xerrades i conferències dirigides a famílies i professionals de l’àmbit de l’educació oferint recursos i estratègies per ser uns bons influencers per als infants durant vida quotidiana i adquirir una comunicació de qualitat entre adults i infants, i viceversa. Des de 2017, també forma a equips educatius de llars d’infants transmetent la importància de l’observació.

Al 1998, inicia els estudis d’Educació Social a la Universitat de Girona i, de 2006 a 2011, treballa com a educadora social a diferents centres d’acollida i CRAE (Centres Residencials d’Acció Educativa), essent tutora de diversos adolescents tutelats per la DGAIA. Al 2007, col·labora, com a educadora de carrer, amb un camp de sensibilització a Argèlia (és degut a les estades en aquest país que coneix i parla un dialecte magrebí, l’àrab argelí). Des del 2017 i fins a l’actualitat, impulsa un programa educatiu d’educació emocional i humanístic per a grups d’adolescents durant l’acompanyament del PAT (Pla d’Acció Tutorial) a diferents instituts. Alhora, forma equips de professors i professores en dinàmiques de grup per tenir cura de l’autoestima grupal de l’alumnat de forma transversal i adquirir eines per començar les classes amb dinàmiques de joc vivencials que atreguin la motivació i despertin alegria i atenció en els joves. També forma equips de monitors i monitores de menjador i temps lliure en educació emocional i resolució de conflictes.

De 2014 a 2018, es forma en Teràpia Gestalt a l’EOE, de Figueres, des de l’Institut Gestalt de Barcelona. Al 2014, es forma també amb el PROTO–SAT rural a l’escola Congrés Indians, de Barcelona, amb la Fundació Claudio Naranjo. Al 2018, acaba formant-se en Gestalt Play Therapy (teràpia del joc i capsa de sorra/sandplay) des de l’Institut Trieste d’Itàlia. A partir d’aquí, ha anat descobrint com d’important és el treball en equip i la passió que aquest exercici li genera, creant dinàmiques vivencials per acompanyar processos grupals en infants, joves i adults.

És també creadora de l’extraescolar d’educació emocional i humanista “L’art de conviure amb un mateix”, destinat a infants de 5 a 10 anys i vigent des de 2017. Actualment encara el du a terme gràcies a diferents AMPA de les escoles de Figueres.

S’està formant com a Tècnica en Violència de Gènere per la Universitat de Nebrija, i aquest darrer curs ha creat la Maleta Amatista, un programa de prevenció en igualtat de gènere dirigit a l’alumnat d’educació primària de les escoles (tant per a cicle inicial, com mitjà i superior) tot utilitzant com a eines principals els contes i les dinàmiques vivencials.

Des del mes de setembre de 2019, és membre col·laborador de L’ikigai oferint consulta i orientació a famílies amb infants de 0 a 3 anys.

Si us encurioseix el seu treball, teniu més informació a www.darimunoz.com.

 


 

L’Èlia Sargatal. Vilamacolumenca. Nascuda a Figueres l’any 1996. Pedagoga i Vetlladora d’Educació Especial. Es defineix com una persona responsable i bondadosa enamorada i apassionada pel món dels petits i no tan petits.

Graduada en Pedagogia per la Universitat de Girona l’any 2018, també ha realitzat diferents cursos específics relacionats amb les dificultats d’aprenentatge.

És pedagoga i vetlladora de nens/es que reben educació especial a l’Institut Cap Norfeu de Roses i a l’escola Joaquim Cusí i Furtunet de Figueres. La seva experiència laboral s’expandeix arreu de diferents escoles i instituts i està relacionades amb el món de les dificultats d’aprenentatges. Ha participat en diferents projectes educatius que tenen a veure amb la inclusió social dins la Universitat de Girona, com el Projecte Rossinyol.

Actualment, també exerceix com a professora particular tot ensenyant tècniques d’estudi.

Li entusiasma formar part l’equip de L’ikigai i té moltes ganes de seguir aprenent.

Aquest lloc web fa servir cookies perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment per al seu ús.

Top